Lake Nakuru en Lake Bogoria

3 augustus 2008 - Nakuru, Kenia

Lake Nakuru hebben we de ene dag gedaan en Lake Bogoria de volgende dag.

Lake Nakuru was een absoluut succes. Het is een klein meer met daarom heen een klein park. Het is trouwens ook de set voor de film 'Out of Africa' geweest. Maar door de kleinschaligheid hebben we weer enorm veel dieren gezien. 8000 Buffels loop je ook niet zomaar mis...En wat zagen we daar in de verte aan de waterkant? Oh jottum, twee hyena's! Maar al gauw leken die hyena's minder leuk, want even verderop zaten we bijna vast in de blubber met een hele familie hyena's om ons heen. Net nadat de gids ons had uitgelegd dat hyena's de sterkste kaken van alle dieren hebben en meestal niet loslaten totdat het betreffende lichaamsdeel los is gekomen van het lichaam...goh, leuk.
Verder hebben we heel veel vogels gezien, een familie neushoorns en zelfs twee leeuwen die de weg overstaken. Nou, nou het kon niet op. We zijn ook nog even op zoek geweest naar een luipaard, maar die hebben we niet gezien. Leuk was ook dat we in een busje zaten met drie andere toeristen, een Ier en twee Amerikanen (die vooral lagen te slapen). Zo hadden we ook weer wat aanspraak!

Lake Bogoria was een minder groot succes. We wilden hier gewoon een beetje de tijd doorkomen en hebben niet echt doorgevraagd wat die trip dan precies inhield. Het kwam erop neer dat we twee keer twee uur in een taxi zaten om heetwater geysers te bezoeken. Hartstikke bijzonder natuurlijk, Lake Bogoria ligt in de krater van een slapende vulkaan en het water is dus kokend heet op sommige plekken. De flamingo's hebben daar niet zo'n last van en badderen daar vrolijk rond. Maar het was wel een eind weg! En een taxi hadden we natuurlijk ook zelf kunnen regelen, daar heb je geen touroperator voor nodig. Eigen schuld, dikke bult. Onderweg werden we nog met sirenes aan de kant gezet omdat de president langs kwam scheuren. Dat is al de tweede keer in een week. Die president reist wat af! Moet Balkenende in Nederland niet proberen...