Safari Tanzania

26 juli 2008 - Ngorongoro, Tanzania

Oehoe! Wat hebben wij genoten! Niet alleen omdat we echt veel moois hebben gezien, maar ook omdat het allemaal zo lekker geregeld was. We hebben niet eens een lekke band gehad of benzine-tekort of elke dag aangebrande kip gegeten...Nee, we zijn zelfs in de watten gelegd met sla en gehaktballen (tot genoegen van Jan-Lourens) en koffie op het juiste moment. Maar ja, dat zijn natuurlijk eigenlijk maar details. Het hoogtepunt was toch echt de Ngorongoro krater. Dat was ooit een gigantische vulkaan (groter dan de Kilimanjaro) en die is toen met een luide knal (stel ik mij zo voor) ingestort onder zijn eigen gewicht. Wat over is gebleven is een grote krater met op de bodem een soda-meer en heleboel dieren.

Met de jeep zijn we daar doorheen gereden (samen met tig andere jeeps) en hebben heel veel mooie dieren gezien: leeuwen, cheeta's, zelfs een cerval en heleboel zebra's en wildebeesten (dus de Masai mara laten we ook voor wat het is, denk ik).

We hebben ook nog twee andere parken gezien: Tarangire NP, waar we heleboel olifanten hebben gezien en Lake Manyara, waar we maar drie uurtjes waren, maar wel een hele kolonie ooievaars en flamingo's hebben gespot.

Morgen nemen we de shuttle naar Nairobi. We balen als een stekker want je raadt nooit wat we kwijt zijn: jaweljawel, de Lonely Planet van Kenia! Dus Nairobi wordt een beetje Dar es Salaam revisited met een hectische zoektocht naar die waardevolle Lonely Planet...We kunnen niet wachten!

1. Fam van Meerveld:
    26 juli 2008
    Tjonge jonge,

Jullie zien echt giga veel, geniet ervan!

Vriendelijke groeten,
    Fam. van Meerveld