Nelspruit - 2 mei

2 mei 2008 - Nelspruit, Zuid-Afrika

Zo, vandaag hadden we een rustdag. Een beetje noodgedwongen, dat wel, want de bus vertrekt helaas pas morgen. Het was nog niet zo eenvoudig om een enkeltje Swaziland te boeken. We wilden het wel even op eigen houtje regelen, maar... de grote buslijnen gaan niet naar Swaziland. We werden doorverwezen naar minibusje en we wilden daar wel eens eventjes gaan informeren, maar halverwege werden we door een blanke viswinkelier naar binnengetrokken en ondervraagd over onze motieven om dat deel van de stad in te lopen. Hij vond het onverantwoord om te voet naar het busstation te lopen en een vriend van hem heeft ons zelfs nog teruggebracht naar ons hostel. Aldaar bleek dat we toch wel een beetje uit de richting waren gelopen (kaartje niet bij ons natuurlijk). De paniek was wel een beetje overdreven misschien, maar wij hebben wel ons lesje meteen geleerd en zijn toch wel weer iets voorzichtiger geworden.

Zodoende hebben we een luxe shuttle bus gereserveerd, speciaal voor toeristen zoals wij! Die gaat ons voor de deur afzetten (letterlijk en figuurlijk). Je betaalt natuurlijk wel iets meer...

Vandaag hebben we dus eindelijk eens uit kunnen slapen. Vanmiddag zijn we naar de botanische tuin (zeg maar regenwoud) gegaan. Prachtigggg. De apen en de waterval maakten het wel bijzonder. Nou, morgen dus Swaziland. We zijn nog steeds gezond en vol goede zin!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke:
    3 mei 2008
    Je kunt niet alle dieren op 1 dag zien hoor. Duizenden impala's of McDonaldjes wachten nog op jullie in het Krügerpark. Jullie gaan toch wel voor de big 5. Vinden jullie ook dat er zo'n groot verschil is tussen Swaziland en Zuid-Afrika? Wij waren daar nogal van onder de indruk.
    Groetjes Anneke en Oscar natuurlijk
  2. mam:
    3 mei 2008
    Het ziet er allemaal geweldig uit, leuk die filmpjes zo horen we jullie stemmen ook nog. nou ik hoop dat jullie genieten, wij doen het zeker want het weer is hier ook heel goed, grotjes mam
  3. Hanneke:
    4 mei 2008
    Hee Jacq en Jan Lourens,
    leuk om jullie reis mee te kunnen lezen en bekijken!
    Ziet er goed uit. Heel veel plezier en geniet er van :)
    Groetjes,
    Hanneke
  4. Claude:
    4 mei 2008
    chouette de pouvoir vous suivre pas à pas mais soyez prudents et j'attends de pouvoir lire sur le mysterieux Swaziland
    bisous
    Claude
  5. marthe:
    5 mei 2008
    He Jacq en Jan Lourens!

Daar ben ik weer! Ik snap niet waar mijn berichtje van net is gebleven...
    Gave video's trouwens (vooral die met die aap :-)

Groet Marthe