Chobe NP

8 juni 2008 - Chobe Np, Botswana, Namibië

Chobe is de rivier tussen Botswana en Namibie. Langs die rivier stikt het van de dieren. Maar dat betekent dat die dieren soms ook wel heel dichtbij komen. Zo zagen wij, toen we even boodschappen gingen doen, een olifant op het golfterrein, apen die de weg overstaken en zwijnen die de supermarkt onveilig maakten...poeh!

Maar mooi is het wel. Vanuit Kasane zijn we in een boot gestapt die ons rondvoer over de rivier. Dat was tot nu toe wel het mooiste wat we gezien hebben. Hele groepen nijlpaarden die luid smakkend en boerend het rivergras naar binnen schrokten en kuddes olifanten die kwamen drinken, spelen en zwemmen.  Dat klinkt nu niet zoveel, maar we konden heel dichtbij komen en een zwemmende olifant is toch echt heel bijzonder!

Nu zijn we in Livingstone, in Zambia. Morgen gaan we een bezoekje brengen aan één van de zeven wereldwonderen: De Victoria Falls!

1. Barbara:
    10 juni 2008
    Hai!

Jullie avonturen en foto's lijken elke dag mooier te worden!

Groetjes van Barbara
  2. Gino:
    11 juni 2008
    Ik heb net een inhaalslag van drie weken gedaan om weer helemaal up-to-date te zijn, maar wat een avontuur zeg tot dusverre! Mooie foto's ook! We gaan hier binnenkort het jaar afsluiten, dus hou je telefoon paraat! :-))

Groetjes,
    Gino
  3. Ben:
    11 juni 2008
    Ja leuk man hiero, having the "time of my life" :-( Goed dat jullie zoveel meemaken :-)