Durban

14 mei 2008 - Durban, Zuid-Afrika

Terwijl ik dit schrijf zitten we al in Kaapstad, maar we moeten natuurlijk nog wel even een verhaaltje over Durban schrijven. Tja, Durban was voor ons een verplichte stop, omdat we vanaf daar vlogen naar Kaapstad, maar verder is er niet zo heel veel te beleven (maar daar denkt de politie natuurlijk heel anders over). Tenzij je een surffreak bent. Daarvan hebben we er wel een aantal gezien (en vooral gehoord) in ons eerste hostel. Het was de hele nacht feest en wij sliepen (of deden een poging daartoe) vlakbij de bar. Dus de volgende ochtend zijn we meteen vertrokken naar een beter hostel, of eigenlijk 'lodge'. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat...

Gewapend met een kaart waarop aangekruist stond waar we wel, en pertinent niet, mochten komen hebben we een stadbussie gepakt naar het centrum. We hebben een Durbans museum bekeken (we weten nog steeds niet helemaal waar het over ging), en de grootste moskee van het zuidelijk halfrond gezien. Volgepropt met huisjes en winkels... ja, zo wordt ie wel groot natuurlijk. Het leukst was eigenlijk de Victoriamarkt in de Indische buurt. Er zijn heel veel Indiers in Durban en die hebben van die typisch oosterse winkeltjes met lappen, tapijtjes, curry en dat soort dingen. En die markt was ook wel grappig om te bewonderen. We mochten precies tot het einde van de markt (en geen stap verder), daarna was het weer verboden terrein. Echt lekker rustig loop je daar dus ook niet.

We waren blij dat we maar 1 dagje in Durban hoefden te blijven, want we hadden geen idee wat we een volgende dag zouden hebben moeten gedaan zijn worden doen. Donderdag zijn we naar Kaapstad gevlogen... Da's andere koek. Ik kan alvast verklappen dat we inmiddels naar Robbeneiland zijn geweest en dat we in de rij hebben gestaan voor de Tafelberg... en hoe dat afliep lezen jullie de volgende keer... :-)