Etosha

25 mei 2008 - Etosha Np, Nambi, Zuid-Afrika

Zo reden wij dus verder, opgepropt in onze Chico. De Lonely Planet drukte ons op het hart toch vooral ver van te voren een plek op een camping te boeken, wilden wij nog in het park kunnen slapen...tja, dat hadden wij niet gedaan. Uiteindelijk besloten wij gewoon naar de ingang te rijden en ons geluk te beproeven, zoals rasechte avonturiers dat behoren te doen! Het leek ons namelijk wel erg leuk om in het park te kunnen slapen. Maar die avond was er alleen plek op een camping halverwege het park, wat toch nog 80 km was en dus te ver was. Maar voor de volgende avond was er wel plek genoeg, joehoe! Die avond sliepen wij op een camping buiten het park voor een zucht en een scheet, maar wat een luxe!

De volgende morgen ging de wekker om half zes (autsj) en met de slaap nog in onze ogen reden wij naar het park. Ha! Etosha! Hier zouden we het allemaal zien...Tenminste, ik (jacq) dacht dat ik de meeste dieren wel gezien had, maar Etosha was toch nog zeer verrassend. In het Krugerpark zie je een varieteit aan dieren onderweg, in Etosha zijn de meeste dieren te vinden bij waterpoelen. Maar tussen de poelen door zijn ze schaars. Als je dan bij een waterpoel aankomt vind je ze echter in grote getalen! Zoveel giraffes bij elkaar hadden we nog nooit gezien en 40 olifanten die tegelijk in bad gaan is ook wel bijzonder...Verder zijn de zebra's en impala's zwaar oververtegenwoordigd. Leeuwen hebben we niet gezien, hoewel je zou denken dat er eten genoeg is met al dat 'bushmeat'. Toch hebben we een leuke (vermoeiende) dag gehad die we afgesloten hebben met een biertje bij een, helaas lege en verlaten, waterpoel met ondergaande zon...mmmmh. 's Avonds hebben we op de camping ook nog even kunnen genieten van de aanwezige fauna: vliegen, muggen en een verdwaalde jakhals waar ik (jacq) in het donker bijna over struikelde. Slaap lekker!

's Ochtends stonden we weer baaie vroeg op met het idee dat dieren dat ook doen en dat we dus nog een paar mooie exemplaren zouden kunnen spotten onderweg naar de uitgang, maar het leek wel nationale dierenuitslaapdag...Jammerrrrdebammerrrr.

En nu zijn we terug in Windhoek, na een straffe terugreis (160km/u over de bijna lege snelweg). We blijven hier twee daagjes voordat we het noorden van Namibie gaan verkennen! Maar dat is weer een ander verhaal, natuurlijk.

1. Barbara:
    27 mei 2008
    Prachtig! Ik had bij de Sossusvlei ook een berichtje achter gelaten, maar ik zie 'm niet terug. Was wel grappig zondag, want ik sloeg net het Tirza van Arnon Grunberg dicht (speelt zich gedeeltelijk af op de Sossusvlei....) opende mijn mail en las jullie bericht!Lijkt me echt heerlijk om daar te zijn! Vond die foto met die zwarte bomen ook heel mooi.

Hier in Amsterdam valt verder niks te beleven. Ben omsingels door oranje vlaggetjes hier in Noord, maar trek gewoon de gordijnen dicht als Nederland voetbalt en droom wat weg bij de foto's van Afrika!

Groetjes van Barbara
  2. marthe:
    1 juni 2008
    Ha Jak en Jan-Lourens!
    Wij hebben weer vol bewondering jullie foto´s zitten te bekijken! Wat een dieren allemaal!
    Hier in Spanje regent het nog steeds. We zijn nu in San Sebastian en de overheerlijke tapa´s en de hotelletjes maken veel goed!

Tot snel, kus M & J
  3. ricardo:
    7 juni 2008
    erik en ik vinden jullie foto's en verhalen erg mooi. Best wel jaloers op alles wat jullie zien en doen! We wensen jullie heel veel plezier en we blijven je volgen. Groetjes,

Ricardo