Kaap de Goede Hoop

19 mei 2008 - Cape Town, Zuid-Afrika

Vroeg in de morgen vertrokken wij met 7 wagonnetjes naar Simonstown, onze uitvalsbasis voor Kaap de Goede Hoop...Wat een mooie rit! De Tafelberg van achteren, langs de kust met de treinwielen praktisch op het strand en lekker gezellig met de ochtendforensen mee.

In Simonstown sprintten wij gelijk met Rikki's (taxi) naar Boulders Beach waar we zeker twee keer zoveel foto's hebben genomen dan nu op de site staan. Wat zijn die pinguins toch leuk, de ene nog mallotiger dan de ander...en maar waggelen over dat strand. Gelukkig waren we net op tijd voor die eeuwige bus Japanners en konden wij nog in alle stilte genieten.

En toen op naar Kaap de Goede Hoop. Lekker klauteren en bavianen ontwijken...pfoeh. We waren nog gewaarschuwd voor die beesten, maar een boterhammetje moet toch kunnen, dachten wij en ze zijn toch niet in de buurt en we ruimen wel snel op als ze komen...Nou, ik (Jacq) heb het geweten! We zagen er inderdaad een aan komen sluipen en begonnen snel op te ruimen, maar achter mij was een exemplaar toch net iets sneller! Ik heb hem gelukkig nog van me af weten te houden met een boterham...toch wel schrikken.

Het was een lekker dagje uitwaaien. Inmiddels hebben we de busrit van 20 uur overleefd en zitten we in Windhoek, Namibie. Maar niet voor lang...nee, morgen vertrekken we alweer naar de woestijn (Sossusvlei), Swakopmund en Etosha...wordt vervolgd dus.