Nkhata Bay

1 juli 2008 - Nkhata Bay, Malawi

Een beetje slaperig nog arriveerden we in Nkata Bay. Dat is een klein stadje aan de rand van Lake Malawi. Alleen op zondag en maandag, de dagen dat de ferry lanskomt, is het behoorlijk druk in het ‘centrum’. Erg grappig is dat we al diverse mensen in een oud Nederlands postbodepak hebben gezien. Die jassen zijn duidelijk hier gedumpt toen TNT het overnam van de PTT.  Verder is er in Nkata Bay niet zo bar veel te beleven. Er is een lekker strandje (met heel veel mieren), het water is waarschijnlijk heerlijk (maar besmet met Bilharzia, dus we mogen er niet in) en alles is erg voordelig (maar er is bijna niks te krijgen). ‘s Ochtends gaan we op strooptocht: de bananen op dat hoekje, sinaasappels hopelijk langs de weg en –hoera- er zijn nieuwe broodjes gearriveerd, we nemen ze alle tien! Verder komen we steeds meer mensen tegen die zonder geld zitten. Er zijn namelijk maar vier steden in heel Malawi met een pinautomaat, dus tja, als je niet vooruit denkt kom je al snel in de problemen, hoe goedkoop alles ook is.

Voor morgen hebben al een lift weten te scoren naar Rumpi, vanwaar het nog maar 25 kilometer is naar Vwasa National Park. Dat scheelt ons twee minibusjes en minimaal 3 uur reizen/wachten. Het laatste stukje moeten we nog maar even zien te regelen ter plekke, maar daar hebben we dan nog de hele middag voor, dus dat moet toch lukken.

1. Claude:
    2 juli 2008
    pas très riche tout ça mais haut en couleurs. Ce n'est pas du coton ce que les dames vendent ?
    bisous.